Yoga este o filozofie antica care dateaza de peste 5.000 de ani ce implica armonizarea planului fizic si a celui spiritual cu scopul de a obtine o stare de bine. In practica yoga, corpul este pus in legatura cu miscarea, mintea si respiratia pentru a crea un sentiment de echilibru, relaxare si armonie.

Yoga a fost conceputa ca o cale catre cunoastrea de sine, dar, in timpurile moderne, aspectele fizice ale practicii yoga au devenit foarte populare drept o forma blanda de exercitiu si de gestionare a stresului. Cand practici yoga sistemul tau nervos se calmeaza. In timp, oamenii care practica yoga raporteaza niveluri mai scazute de stres si sentimente crescute de fericire si bunastare. Din punct de vedere psihologic, yoga imbunatateste concentrarea, linisteste mintea, si dezvolta un sentiment de echilibru, liniste si multumire.Cuvantul yoga inseamna “a alatura”, iti aduce corpul si mintea impreuna si este construita pe trei elemente principale: postura (asana), respiratie si meditatie.

Practicarea asanelor (posturilor) amelioreaza o varietate de afectiuni, intareste si tonifica muschii, imbunatateste postura, reduce durerile de spate, dezvolta flexibilitatea. Diferitele miscari realizate in anumite posturi au ca efect oxigenarea sangelui, hranirea si curatarea extremitatilor. 

Rolul respiratiei este foarte important in practicarea posturilor/ asanelor. 
Daca ne concentram asupra respiratiei activam o parte mai evoluata a creierului nostru, in acest fel mintea poate experimenta focalizarea si constientizarea calma. Stresul emotional si gandurile aleatorii sunt inlaturate acest lucru ducand la eliberarea tensiunii si rigiditatii musculare.
Cele doua sisteme, de posturi si respiratie pregatesc corpul si mintea pentru meditatie. 

Exista zeci de beneficii ale meditatiei dovedite stiintific. Studiile confirma experienta a milioane de practicieni: meditatia te mentine sanatos, intareste imunitatea, reduce anxietatea, imbunatateste concentrarea, cunoasterea de sine, auto-disciplina. Imbunatateste starea emotionala precum si performanta in a practica orice sarcina, fizica sau mentala.

Practicarea inteligenta si atenta, onesta si constiincioasa a asanelor (posturilor) si a tehnicilor de control a respiratiei (Pranayama) va genera o stare de claritate, energie si seninatate in toate aspectele vietii.Practica yoga este una noncompetitiva, potrivita pentru oricine, indiferent de varsta sau de nivelul de fitness.

Yoga in sportul de performanta

Cercetarile afirma ca practica Yoga in sportul de performanta este la fel de importanta ca si ramura de sport practicata completand perfect specificul ramurii sportive prin imbunatatirea performantelor fizice si psihice, astfel:
  • Yoga functioneaza holistic pentru a consolida corpul ca unitate si ofera o mai mare putere si fluiditate in realizarea miscarii, ceea ce duce la evitarea uzurii corporale premature;
  • Practicata corect, cu atentie la aliniere, yoga confera stabilitate articulara. Practica posturilor antreneaza muschii si tendoanele pentru stabilizarea articulatiilor, ceea ce la randul sau ajuta la evitarea leziunilor acute si repetitive;
  • Posturile ajuta la crearea puterii functionale a intregului corp si incurajeaza o mai buna constientizare a corpului si respiratiei;
  • Yoga confera echilibru- posturile invata de asemenea, o constientizare mai subtila a centrului de greutate al corpului in diferite pozitii, impreuna cu un sens mai clar al modului in care corpul functioneaza ca unitate de echilibru;
  • Previne accidentarile: realizarea de posturi yoga de catre atleti ofera beneficii atat preventive cat si terapeutice, este un instrument important de recuperare;
  • Antrenament mental: yoga poate ajuta un sportiv sa aiba o stare de spirit buna si un mai bun control al gandurilor chiar si in timpul meciurilor sau in perioade de stres sau adversitate;
  • Yoga poate juca un rol cheie in dezvoltarea autocontrolului si concetrarii mintii ceea ce ajuta un sportiv sa faca fata performantei la cel mai inalt nivel.
Unul dintre cei mai buni jucatori de tenis din lume, Novak Djokovic practica Yoga atat pentru imbunatatirea performantelor sportive cat si pentru imbunatatirea calitatii vietii.
https://www.youtube.com/watch?v=aZWCUCgZspc

Pentru programari la clasele de yoga, va rugam se ne contactati la numarul de telefon: 0738 855 561 sau la adresa de e-mail: contact@academiavictorvanescu.ro.
Bucuresti
10
Însorit
DUMINICA